شرکت Blackrock چیست؟

1402/08/04 | 12 |
دانستی ها

شرکت Blackrock چیست؟

شرکت بلک راک را لارنس فینک (رئیس هیئت‌مدیره کنونی) در سال ۱۹۸۸ راه‌اندازی کرد. او با مشارکت رابرت کاپیتو (Robert S Kapito) مدیر اجرایی و سوزان واگنر (Susan Wagner) بنیان‌گذار، این شرکت را به شهرت جهانی برساند. این شرکت در ابتدا با نام Black Rock Inc با جمع‌آوری سرمایه ۱۳ میلیارد دلاری در شهر نیویورک آمریکا تأسیس شد. نزدیک به ۳۴ سال از تأسیس شرکت بلک راک می‌گذرد و حالا توانسته به بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین شرکت مدیریت سرمایه دارایی در جهان تبدیل شود. اعتقاد این شرکت بر این است که نیازهای مشتریان در اولویت قرار دارد. بلک راک همیشه به منافع مشتری متعهد است و معتقد است از سرمایه‌گذاری فردی گرفته تا بزرگ‌ترین مؤسسات جهان، حرف اول را مشتری می‌زند. آنها بر این باورند این شرکت می‌تواند بینش‌های بازار، دامنه مقیاس جهانی، فناوری اختصاصی، فرهنگ اشتراک‌گذاری اطلاعات و تمرکز بی‌وقفه شرکت بر مدیریت ریسک را در توانایی عملکرد در تمامی فضای بازار با یکدیگر ترکیب کند. بلک راک تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا مجموعه‌ای گسترده از راه‌حل‌های سرمایه‌گذاری را به مشتریان خود ارائه دهد و به دنبال دستیابی به بهترین تعادل میان ریسک و فرصت سرمایه‌گذاری است. شرکت بلک راک بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده جهانی ETF است و به‌عنوان یک بخش تجاری، عملکرد خود را به شکل مرتب گزارش می‌دهد. این شرکت بیشتر درآمد خود را از هزینه‌های مشاوره سرمایه‌گذاری و هزینه‌های اداری گرفته شده از مشتریان خود به دست می‌آورد. بلک راک به‌عنوان یک شرکت سهامی عام، خدماتی نظیر سرمایه‌گذاری و فناوری را به مشتریان سازمانی در سراسر جهان ارائه می‌دهد. همچنین انواع وجوه و پورتفولیوها را برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی نظیر سهام، بازار پول و درآمد ثابت را فراهم می‌آورد. مشتریان برای دسترسی به خدماتی همچون صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل، سرمایه‌گذاری‌های متمرکز بر اهداف درآمد بازنشستگی، پس‌انداز دانشگاه و صندوق‌های ETF به شرکت بلک راک مراجعه می‌کنند. این شرکت خط تولید iShares را از Barclays Global Investors در سال ۲۰۰۹ خرید و از همان زمان ETFها شروع به کار کردند و به سریع‌ترین وسیله سرمایه‌گذاری تبدیل شدند. در سال ۲۰۱۰ فقط ۹۰۰ ETF در ایالات متحده وجود داشت؛ اما حالا تعداد آنها به بیش از ۲۰۰۰ ETF رسیده است. شرکت Blackrock چیست؟ What is Blackrock

رمز موفقیت و نحوه فعالیت شرکت بلک راک

در این بخش به بررسی هشت عامل اساسی و مؤثر در موفقیت شرکت بلک راک از دیدگاه Novick می پردازیم:

ایجاد تنوع در خدمت رسانی که سبب ایجاد ثبات می شود.

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت این شرکت همگام سازی خدمات ارائه شده با نیازهای مشتریان است؛ به این معنا که هم زمان با تکامل مشتریان، بلک راک نیز تکامل یافته و موفق به حفظ مشتریان خود شده است. طبیعتاً روند تنوع سازی خدمات با گذر زمان اتفاق افتاده و این شرکت در طبقات دارایی، انواع مشتریان (بیمه، حقوق بازنشستگی، خرده، فروشی) و مناطق جغرافیایی متنوع شده است. از آنجا که طی زمان ذائقه ها، مقررات و ترندها تغییر می کنند، داشتن راه حل های متنوع برای خدمت رسانی به طیف وسیعی از مشتریان ضروری است.

ثبت‌نام در وبینار فارکس

پذیرش تغییر و استفاده از آن به عنوان یک فرصت! در مواردی که تغییرات مربوط به مقررات و حسابداری سبب ایجاد مشکلات جدید برای مشتریان می شود، بلک راک از این فرصت برای ارائه راه حل های جدید و سیگنال فارکس استفاده می کند.

استفاده از قدرت تکنولوژی

استفاده از فناوری در پیشرفت یک بیزینس اهمیت بسیاری دارد؛ به حدی که اگر فناوری موردنظر شما از قبل راه اندازی نشده باشد، باید آن را ایجاد کنید. از آنجا که فناوری موردنظر شرکت بلک راک در حد و اندازه مورد انتظار شرکت نبود، بلک راک تصمیم به طراحی و ساخت نرم افزار Aladdin گرفت. امروزه نرم افزار Aladdin جریان درآمدی ثابت و قابل توجهی را برای بلک راک ایجاد کرده است.

هوشیار بودن از سیاست های عمومی و پیامدهای آن

امروزه همه افراد باید نسبت به سیاست های عمومی و نحوه اثربخشی آن ها بر خود آگاهی داشته باشند. سیاست های عمومی بر بخش های عظیمی از اقتصاد از جمله مراقبت های بهداشتی، انرژی، خدمات مالی و بسیاری موارد دیگر تأثیرگذار است. شرکت Blackrock چیست؟ What is Blackrock

هماهنگ بودن برنامه بازاریابی با مدل کسب و کار شرکت

زمانی که بلک راک تازه تأسیس شده و شرکت کوچکی بود، دلیلی برای صرف هزینه های تبلیغاتی وجود نداشت. در آن زمان تمرکز این شرکت بر کارگزاری ها، سرمایه گذاران نهادی و به طور مستقیم بر خرده فروشی قرار داشت، اما پس از آنکه به یک شرکت عمومی تبدیل شد، این وضعیت نیز تغییر کرد. اکنون بلک راک از یک سیاست رسانه اجتماعی قوی و همچنین حمایت های مالی تبلیغاتی متنوع بهره می برد. هم زمان با تکامل بیزینس، بلک راک شروع به برقراری ارتباط مستقیم با سرمایه گذاران نهایی از جمله خرده فروشان کرده است.

گنجاندن یک چشم انداز استراتژیک و یک برنامه ادغام در پیش بینی های کسب

تنها به دلیل اینکه چیزی روی کاغذ خوب به نظر می رسد و امور مالی مربوط به آن به خوبی میزان درآمد را افزایش و هزینه ها را کاهش می دهد، در عمل نتیجه خوبی به دست نمی آید. درنهایت تنها در صورتی که شرکت یک برنامه و استراتژی مناسبی داشته باشد، می تواند اعداد و ارقام موجود در کاغذ را به واقعیت تبدیل کند.

متمرکزبودن در سطح محلی هم زمان با رشد بلک راک در سطح جهانی

شرکت بلک راک هم زمان با رشد بیزینس خود در سشن امریکا، دفاتری را در قاره اروپا و آسیا نیز راه اندازی کرده است.

تشخیص اهمیت فاکتورهای مربوط به پایداری شرکت در درازمدت

حدود 20 سال پیش شرکت بلک راک روش سرمایه گذاری جدیدی را با عنوان سرمایه گذاری مسئولیت اجتماعی به مشتریان خود معرفی کرد؛ برای مثال فرض کنید یک مشتری نگران تأثیر تنباکو بر سلامت مردم است؛ بنابراین در سبد سهامی (Portfolio) فاقد تنباکو سرمایه گذاری می کند. همچنین فردی که با جنگ مخالف باشد، می تواند در سبد سهامی سرمایه گذاری کند که سهام دفاعی نداشته باشد. شرکت Blackrock چیست؟ What is Blackrock

ویژگی‌های شرکت بلک راک

  • بلک راک از نظر حجم دارایی تحت مدیریت، بزرگ ترین شرکت مدیریت سرمایه در جهان است.
  • این شرکت به عنوان بیزینس تک بخشی فعالیت می کند.
  • بلک راک بخش عظیمی از درآمد خود را از طریق ارائه مشاوره سرمایه گذاری و مدیریت دارایی به دست می آورد.
  • شرکت بلک راک در شهر نیویورک آمریکا واقع شده است.
  • این شرکت درمجموع 18000 کارمند دارد.
  • میزان درآمد بلک راک برابر با 14.539 میلیون دلار است.
  • میزان سود این شرکت برابر با 4.476 میلیون دلار بوده است.
  • میزان دارایی های این شرکت برابر با 168.622 میلیون دلار است.
  • ارزش دارایی های تحت مدیریت این شرکت برابر با 9 تریلیون دلار آمریکاست.
  • این شرکت در 30 کشور جهان 70 شعبه دارد.
  • شرکت بلک راک سهام شرکت های مهمی مانند اپل، مایکروسافت، اینتل، آمازون، فیس بوک، تسلا، اکسون موبایل و نایک را دارد.
  • عرضه اولیه (IPO) این شرکت در تاریخ یک اکتبر 199 انجام شد.
شرکت Blackrock چیست؟ What is Blackrock

معرفی بخش‌های مختلف شرکت بلک راک

همان طور که اشاره شد، شرکت بلک راک به عنوان یک بخش تجاری واحد عمل می کند و درآمد بخش های جداگانه بیزینس خود را گزارش نمی دهد. با این حال این شرکت درآمد خود را براساس دسته بندی های مختلف مانند مشاوره سرمایه گذاری، هزینه های اداری، درآمد وام دهی اوراق بهادار، هزینه های عملکرد مشاوره سرمایه گذاری، درآمدهای خدمات تکنولوژیک، هزینه های توزیع، مشاوره و سایر درآمدها تقسیم بندی می کند.
  • معرفی گروه مشاوره سرمایه گذاری، هزینه های اداری و درآمدهای وام دهی اوراق بهادار

    شرکت بلک راک حجم عظیمی از درآمدهای خود را از هزینه های مشاوره و مدیریت سرمایه گذاری که در طول زمان اخذ می شود، به دست می آورد. این میزان معمولاً براساس درصدهای از پیش تعیین شده AUM مشخص می شود. این بخش از درآمد بلک راک از طریق کارمزدهای پرداخت شده توسط صاحبان سهام، درآمد ثابت، Multi-asset alternative و خدمات مربوط به مدیریت دارایی نقدی به دست می آید. برای مثال در سال مالی 2020، این گروه 12.6 میلیارد دلار یا حدود 78 درصد از کل درآمد شرکت را به خود اختصاص داد که این میزان در مقایسه با سال پیش از آن 7.3 درصد افزایش داشته است.
  • معرفی گروه عملکرد مشاوره سرمایه گذاری در شرکت بلک راک

    برخلاف گروه قبلی، هزینه های عملکردی حساب های بلک راک زمانی محاسبه می شوند که عملکرد آن ها از یک آستانه از پیش تعیین شده فراتر برود. این گروه، درآمد 1.1 میلیارد دلاری یا به عبارتی حدود 7 درصد از کل درآمد مالی سال 2020 را به خود اختصاص داده است. این میزان در مقایسه با سال 2019 رشد 145.3 درصدی داشته و سریع ترین رشد را در میان گروه های مختلف درآمدی در شرکت بلک راک به ثبت رسانده است.
  • معرفی گروه خدمات تکنولوژیک

    شرکت Black Rock طیف وسیعی از سیستم های فناوری، مدیریت ریسک و سایر ابزارهای توزیع دیجیتال را به منظور انتخاب از میان شرکت های بیمه، بانک ها، صندوق های بازنشستگی و مدیران دارایی را به مشتریان خود ارائه می دهد؛ برای مثال این گروه در سال مالی 2020، 1.1 میلیارد دلار، یا حدود 7 درصد از کل درآمد شرکت بلک راک را به خود اختصاص داده که این میزان نسبت به سال مالی پیش از آن حدود 16.9 درصد افزایش داشته است.
  • معرفی گروه هزینه های توزیع

    این شرکت هزینه های مربوط به توزیع، خدمات محصولات مختلف خود و همچنین خدمات پشتیبانی مربوط به پرتفوی سرمایه گذاری را از مشتریان خود دریافت کرده و این گروه نیز بخشی از درآمدهای بلک راک را تشکیل می دهد؛ برای مثال در سال مالی 2020، این گروه 1.1 میلیارد دلار، یا حدود 7 درصد از کل درآمد سال شرکت را به خود اختصاص داده که این میزان در مقایسه با سال مالی پیش از آن 5.8 درصد افزایش داشته است.
شرکت Blackrock چیست؟ What is Blackrock

ورود شرکت بلک راک به بازار فارکس

شرکت بلک راک شرکت مادر گروه iShares، بزرگترین ارائه دهنده جهانی ETF است. شرکت بلک راک (BlackRock) عملکرد خود را به‌ عنوان یک بخش تجاری واحد گزارش می‌ کند و اینکه بیشتر درآمد خود را از هزینه‌ های مشاوره سرمایه ‌گذاری و هزینه ‌های اداری اخذ شده از مشتریان خود به دست می ‌آورد. از رقبای اصلی BlackRock می‌توان به گروه Vanguard، State Street Corp. (STT) و T. Rowe Price Group Inc. (TROW) اشاره کرد. همانطور که گفته شد BlackRock یکی از پیشگامان و پادشاه ETF است که خط تولید iShares را از Barclays Global Investors در سال 2009 خریداری کرد. از آن زمان، ETF ها شروع به کار کردند و تبدیل به سریع ترین وسیله سرمایه گذاری در جهان شدند. در سال 2010، حدود 900 ETF در ایالات متحده وجود داشت ولی امروزه بیش از 2000 ETF وجود دارد. علاوه بر این، ETF ها حدود 983 میلیارد دلار دارایی تا 10 سال پیش داشتند که اکنون تقریباً 5 تریلیون دلار در ایالات متحده و 7 تریلیون دلار در سراسر جهان را از آن خود کرده اند. مطالعه ای توسط تحلیلگران بانک آمریکا پیش بینی کرد که دارایی های ETF در سراسر جهان تا سال 2030 به 50 تریلیون دلار افزایش خواهد یافت. شرکت بلک راک بیشترین سهم بازار از ETFها را دارد، (حدود 40 درصد از کل بازار جهانی)، بالاتر از شرکت خصوصی ونگارد با حدود 18 درصد و استیت استریت با حدود 12 درصد. ETF ها عملکرد قوی بلک راک را افزایش دادند، زیرا درآمد خالص با افزایش 19 درصدی به 1.5 میلیارد دلار یا 10.02 دلار به ازای هر سهم رسید، در حالی که درآمد 13 درصد افزایش یافت و به 4.5 میلیارد دلار رسید که هزینه های مشاوره سرمایه گذاری 3.4 میلیارد دلار از کل درآمد را تشکیل می دهد. در کل سال 2020، درآمد خالص 10 درصد افزایش یافت و به 4.9 میلیارد دلار رسید در حالی که درآمد سالانه 11 درصد افزایش یافت و به 16.2 میلیارد دلار رسید. BlackRock یک شرکت واقعاً جهانی است که مزایای دسترسی در سراسر جهان را با خدمات و روابط محلی ترکیب می کند و دارایی های مشتریان را در آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا، آسیا، استرالیا، خاورمیانه و آفریقا مدیریت می کند. این شرکت تقریباً 13000 متخصص با استعداد را استخدام و دفاتر خود را در بیش از 30 کشور در سراسر جهان قرار داده است. پایگاه مشتری آن شامل برنامه های بازنشستگی شرکتی، عمومی، اتحادیه و صنعت؛ دولت ها؛ شرکت های بیمه؛ وجوه متقابل شخص ثالث؛ موقوفات; موسسات خیریه؛ شرکت ها؛ نهادهای رسمی؛ صندوق های دولتی؛ بانک ها؛ متخصصان مالی؛ و افراد در سراسر جهان است. از 30 ژوئن 2019، دارایی های تحت مدیریت بلک راک بالغ بر 6.84 تریلیون دلار در سهام، درآمد ثابت، مدیریت پول نقد، سرمایه گذاری جایگزین، املاک و مستغلات و استراتژی های مشاوره ای قرار دارد. ساختار مالکیت شرکت برای حفظ استقلالی طراحی شده است که معتقد است برای حفظ تعهداتش نسبت به تمرکز مشتری و تعالی سرمایه گذاری ضروری است. شرکت Blackrock چیست؟ What is Blackrock

تاثیر ورود بلک راک به دنیای فارکس و ارز دیجیتال

لری فینک (Larry Fink) مدیرعامل شرکت بلک راک در مصاحبه اخیر، از بیت کوین و بازار کریپتو تمجید کرد و اعلام کرد که این رمزارز ارزش منحصربه‌فردی در برابر سایر دارایی‌ها دارد و بین‌المللی‌تر از هر پول دیگری است. او همچنین نقش بیت کوین را به‌عنوان نوعی طلای دیجیتالی شده معرفی کرد. او در مصاحبه جدید خود گفته است: «بیت کوین یک دارایی بین‌المللی است. این ارز دیجیتال ارزش متمایزی با سایر دارایی‌ها دارد و به دلیل بین‌المللی بودن خود از ارزهای فیات فراتر خواهد رفت. اگر به ارزش دلار نگاه کنید متوجه می‌شوید که اخیرا کاهش‌یافته و در ۵ سال گذشته سقوط کرده است. اما یک ارز دیجیتال بین‌المللی می‌تواند فراتر از آن برود. به همین دلیل ما بر این باوریم که فرصت‌های بسیاری در بازار بیت کوین وجود دارد. روند روبه‌رشد بیت کوین است که علاقه مردم روزبه‌روز به آن افزایش پیدا می‌کند و در سراسر جهان گسترش پیدا می‌کند.» بلک راک که در گذشته مخالف سرسخت بیت کوین بود؛ اما حالا به دنبال سرمایه‌گذاری و ترید در آن است. این شرکت می‌خواهد سرمایه‌گذاری را دموکراتیک کند، یعنی سرمایه‌گذاری‌ها در دسترس عموم قرار بگیرند. بلک راک بهتر از هر شخص یا سازمان دیگری این موضوع را می‌داند و با قدرتی که دارد به هر چیزی که می‌خواهد می‌رسد. واقعیت این است که بلک راک در موقعیتی برابر با دولت و حتی بالاتر از آن قرار دارد. این شرکت یک پادشاهی با قدرت انتخاب، اجرا و جایگزینی دارد. آنها هیچ کاری را از روی احساسات انجام نمی‌دهند و تمامی قدم‌هایشان با فکر و هدف انجام می‌شود.

چرا بلک راک این زمان را برای ارسال درخواست ETF بیت کوین انتخاب کرد؟

زمان در خواست این شرکت برای ETF بسیار جالب به نظر می‌رسد. بلک راک درست زمانی که کمیسیون اوراق بهادار (SEC) و رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار گری گنسلر (Gary Gensler) بازار کریپتو را دشمن شماره یک می‌دانند، برای ETF بیت کوین درخواست ارسال کرد. در حقیقت، بلک راک چیزی را می‌بیند و می‌داند که از چشم بسیاری از افراد پنهان است. شاید نتیجه دعوای بین صندوق گری اسکیل (Grayscale) و SEC را می‌دانند. یا شاید فکر می‌کنند بایدن نسبت به ارزهای دیجیتال نرم‌تر خواهد شد. همچنین ممکن است بلک راک به تکنولوژی بلاک چینایمان آورده باشد و بیت کوین را فناوری برای آینده ببیند. تیم بلک راک فهمیده‌اند که این بازار در آینده چقدر می‌تواند دنیا را تغییر دهد و ایالات متحده نمی‌تواند کنترلی روی آن داشته باشد. پلتفرم تحلیلی لوک آنچین (Lookonchain) جزئیات تراکنش عجیبی را در توییتر منتشر کرد که نشان می‌دهد بلک راک یکی از هولدرهای میم‌کوین PEPE است. این توییت با واکنش بسیار گسترده‌ای مواجه شد. بر اساس این تراکنش، آدرسی که احتمال می‌رود مرتبط با شرکت بلک راک باشد در مجموع ۱.۲۷ تریلیون واحد توکن PEPE با ارزشی معادل ۱.۹۸ میلیون دلار را از صرافی بایننس به ۴ آدرس مختلف ارسال کرده است. درباره این فعالیت گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه‌ با ارتباط یا عدم ارتباط بلک راک به وجود آمده است. برخی کاربران معتقدند ارتباطی میان این آدرس و بلک راک وجود دارد و تعدادی بر این باورند با توجه‌ به اینکه این آدرس با برچسب بلک راک علامت‌گذاری شده نمی‌توان این تراکنش را با این شرکت مرتبط دانست. آنها معتقدند به دلیل اعتبار بلک راک در دنیای سرمایه‌گذاری، باتوجه‌به ماهیت نوسانی میم‌کوین‌ها بعید است در چنین ارزی سرمایه‌گذاری کند. درحالی‌که بلک راک دیدگاه مثبت درباره صنعت ارزهای دیجیتال دارد و با صرافی کوین بیس همکاری می‌کند، به‌تازگی ردپای‌ آن در بیت کوین دیده می‌شود؛ بنابراین شانس سرمایه‌گذاری آن در ارز بی‌پشتوانه‌ای مانند PEPE بعید به نظر می‌رسد. شرکت Blackrock چیست؟ What is Blackrock

سخن آخر

این غول‌های سرمایه‌گذاری اغلب به‌عنوان دست نشانده‌های اقتصاد جهانی به تصویر کشیده می‌شوند که متهم به انحصار همه چیز از شرکت‌های بزرگ گرفته تا خانه‌های عجیب حومه شهر، بالا بردن ارزش دارایی‌ها، و مهندسی مخفیانه قوانین در کنار بزرگ‌های نفتی هستند. این روایت که آنها را به عنوان حاکمان همه کاره بازار معرفی می کند، در فضای مدرن امروزی جا افتاده است. برای اطلاع از بهترین دوره فارکس و آموزش مبحث‌های اقتصادی روز دنیا با FX BA MA همراه باشید.


اشتراک گذاری:
برچسب:
avatar
مهدی خانجانی

نویسنده

آخرین مقالات

جریان نقدینگی در شاخص‌ها
جریان نقدینگی در شاخص‌ها
  • فارکس 1403/01/21
جریان نقدینگی در طلا
جریان نقدینگی در طلا
  • فارکس 1403/01/20
پرسود‌ترین تریدر آسیا
پرسود‌ترین تریدر آسیا
  • معامله گری 1403/01/19

آخرین اخبار

سیبل
ایلان ماسک حرف زد
  • فارکس 1402/04/20
داده های احتمالی اشتغال ایالات متحده برای خریداران مهم است
داده های احتمالی اشتغال ایالات متحده برای خریداران مهم است
  • فارکس 1402/04/19
پیش‌بینی قیمت طلا: XAU/USD نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود نوسان می‌کند.
پیش‌بینی قیمت طلا: XAU/USD نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود نوسان می‌کند.
  • فارکس 1402/04/19

آخرین اخبار آکادمی

موونیگ اورج چیست
ema یا موونیگ اورج چیست
  • اندیکاتور ها 1402/12/02
سشن های معاملاتی چیست
  • فارکس 1402/12/02
آموزش کامل تریدینگ ویو
آموزش کامل تریدینگ ویو
  • معامله گری 1402/12/02

آخرین تحلیل ها

نومنئخنئ
  • طلا 1402/12/15