بهترین زمان برای معامله گری چه زمانی است؟

1402/06/01 | 12 |
دانستی ها

معامله گری در بازار فارکس از نظر زمان

بازار فارکس (بازار ارز خارجی) 24 ساعته و 7 روز هفته فعال است. برای معامله گری (یا همان Grid trading) که یکی از روش‌های معامله در بازار فارکس است، زمان‌های مختلفی برای ورود به معامله وجود دارد. البته این موضوع بستگی به روش و استراتژی معامله‌ی شما دارد و همچنین بسته به فرضیات و شرایط بازار می‌تواند متفاوت باشد. در زیر توضیحاتی درباره‌ی چندین زمان معمول برای معامله گری در بازار فارکس آورده شده است:

  • زمان بازار آسیا: در این بازه، بازار فارکس فعالیت کمتری دارد و نوسانات قیمت کمتر هستند. این بازه معمولاً شبانه‌روز به وقت گرینویچ (GMT) از ساعت ۲ صبح تا ۱۱ صبح ادامه دارد. برخی تریدرها از این بازه برای انجام معاملات استفاده می‌کنند.
  • زمان بازار لندن: بازار لندن یکی از فعال‌ترین بازارها در فارکس است و بیشتر معاملات در این بازه انجام می‌شود. این بازه شبانه‌روز به وقت GMT از ساعت ۷ صبح تا ۴ بعد از ظهر ادامه دارد. معامله‌گران ممکن است در این بازه به دلیل نوسانات بیشتر بازار و حجم معاملات بالاتر، معاملات خود را انجام دهند.
  • زمان بازار نیویورک: بازار نیویورک همچنین یک بازار مهم در فارکس است که پس از بازار لندن فعالیت دارد. این بازه شبانه‌روز به وقت GMT از ساعت ۱۲ ظهر تا ۹ شب ادامه دارد. معامله‌گران ممکن است از این بازه برای انجام معاملات گریدر استفاده کنند.

مهم است که توجه داشته باشید که هر روش معامله‌ای مزایا و معایب خود را دارد و استراتژی شما باید به هدف، تجربه، سبک معامله و شرایط بازاری که با آن روبرو هستید، واکنش نشان دهد. همچنین، معامله‌گران همیشه باید در نظر داشته باشند که معامله در بازار فارکس با خطراتی همراه است و ممکن است موجب زیان شدید نیز شود، بنابراین مدیریت ریسک مناسب امری حیاتی است. قبل از اقدام به معامله و استفاده از روش گریدر یا هر روش دیگری، تحقیقات کاملی انجام داده و از تجربه و دانش کافی برخوردار باشید. بازار فارکس (بازار ارز خارجی) 24 ساعته و 7 روز هفته فعال است. این بدان معناست که معامله‌گران می‌توانند وارد پلتفرم معاملاتی خود شوند و ارز را به اطراف منتقل کنند. با وجود این تمام‌ وقتی بودن بازار، معامله بدون استراتژی مشخص، خطرناک است. در زمان معامله فارکس، تایمینگ می‌تواند موثر باشد. پس بیایید باهم به بهترین زمان‌های معامله فارکس و زمان‌های بهتر برای دوری از بازار نگاهی بیاندازیم. برای دریافت سیگنال ترید با ما همراه باشید. best time to trade best-time-to-trade

ساعات فعالیت بازار فارکس چگونه هستند؟

توکیو

بورس اوراق بهادار توکیو از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۱:۳۰ قبل از ظهر و سپس از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۳ بعد از ظهر به وقت استاندارد ژاپن (GMT+9) فعال است که به معادل ۱۲ تا ۲:۳۰ صبح و ۳:۳۰ تا ۶ صبح به وقت لندن (GMT) می‌شود. آزادی‌های اقتصادی مهم در ژاپن معمولاً بین ساعت ۹:۳۰ شب تا ۳ صبح به وقت میانگین گرینیچ (GMT) رخ می‌دهند، بنابراین معامله‌گران باید به خبرهای عاجل منتشر شده در این زمان توجه ویژه داشته باشند. این می‌تواند به آنها کمک کند تا از حرکات قیمتی قبل از باز شدن بازار اروپا استفاده کنند.

سیدنی

بورس اوراق بهادار سیدنی از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰:۱۵ صبح تا ۴:۱۵ بعد از ظهر به وقت شرق استرالیا (GMT+11) یا معادل ۱۱:۱۵ شب تا ۵:۱۵ صبح به وقت میانگین گرینیچ (GMT) فعال است. مانند بورس اوراق بهادار توکیو، بورس اوراق بهادار سیدنی برای نهار تعطیل نمی‌شود. همچنین فرصت‌های معامله قبل از بازار و بعد از بازار نیز در اینجا ارائه نمی‌شود.

لندن

بورس اوراق بهادار لندن از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و سپس از ساعت ۱۲:۰۲ تا ۴:۳۰ بعد از ظهر به وقت میانگین گرینیچ (GMT) فعال است. مانند بورس اوراق بهادار توکیو، بورس اوراق بهادار لندن بین ساعت ۱۲ ظهر و ۱۲:۰۲ بعد از ظهر تعطیل می‌شود و ۸ ساعت و ۲۸ دقیقه از ساعات فعالیت فعال دارد که از جمله بلندترین زمان‌های معاملات فعال در سراسر جهان هستند. بورس اوراق بهادار لندن همچنین ساعات معاملات توسعه‌یافته‌تری نیز ارائه می‌دهد، از ساعت ۵:۰۵ تا ۷:۵۰ صبح و از ساعت ۴:۴۰ تا ۵:۱۵ بعد از ظهر به وقت میانگین گرینیچ (GMT).

آیا همپوشانی‌هایی در زمان معامله فارکس وجود دارد؟

ایالات متحده/لندن

بازارهای مالی فارکس ایالات متحده و لندن از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر به وقت شرق ایالات متحده (EST) یا ۱ تا ۵ بعد از ظهر به وقت میانگین گرینیچ (GMT) همپوشانی دارند. این همپوشانی چهار ساعته حجم معاملات بالاتری دارد و زمان خوبی برای فرصت‌های معاملاتی است.

سیدنی/توکیو

بازارهای فارکس سیدنی و توکیو از ساعت ۲ تا ۴ صبح به وقت شرق ایالات متحده (EST) یا ۷ تا ۹ صبح به وقت میانگین گرینیچ (GMT) همپوشانی دارند. این بازه دو ساعته به اندازه همپوشانی ایالات متحده و لندن لیکوید نیست اما همچنان فرصت‌های کافی برای معامله برای تریدرهای ماهر ارائه می‌دهد.

لندن/توکیو

بازارهای فارکس لندن و توکیو از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح به وقت میانگین گرینیچ (GMT) همپوشانی دارند. این همپوشانی یک ساعته به دلیل مدت زمان کوتاه بازه و بیشتر تریدرهای ایالات متحده که خوابند، تجربه کمی از معامله عملی ندارد. best time to trade best-time-to-trade

بهترین زمان‌های معامله فارکس

  • درباره‌ی بهترین زمان‌های معامله فارکس، همانطور که صبح‌های دوشنبه‌ اصلا ایده‌آل نیستند، عصرهای دوشنبه تماماً داستان دیگری را روایت می‌کنند و در این زمان بازار ارزش دیدن را دارد.
  • زمانی که چندین نوبت معامله به هم می‌ریزند! لندن به عنوان پرمعامله‌ترین نوبت معامله، و نیویورک که در کنار آن قرار دارد، همپوشانی چهارساعته‌ای دارند که زمان پرمعامله‌تری است که فرصت‌های زیادی برای معامله فراهم می‌کند. بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای (حداقل کسانی که به صورت تمام وقت معامله می‌کنند) اغلب ۱۴:۰۰ GMT را به عنوان بهترین زمان برای ورود به بازار در نظر می‌گیرند زیرا در این زمان معاملات لندن به پایان می‌رسد و بسیاری از معامله‌گران منتظر تغییر شیفت به نیویورک هستند. در حالی که حرکات قیمتی ممکن است در این زمان ناپیوسته و نسبت به پیش‌بینی‌هایی که انجام شده از قبل متفاوت باشند، اما نوسانات بزرگ فرصت‌های بزرگتری برای سوددهی به وجود می‌آورند. همچنین یک همپوشانی دیگر بین سیدنی و توکیو وجود دارد که بین ۱۲:۰۰ تا ۷:۰۰ GMT اتفاق می‌افتد. این مهم‌ترین نوبت معامله مانند لندن/نیویورک نیست، اما همچنان به عنوان یک زمان هوشمندانه برای معامله در نظر گرفته می‌شود.
  • در زمان‌هایی با نقدینگی بالا (به عنوان مثال دوشنبه تا پنج‌شنبه) حجم معاملات در بعد از ظهر دوشنبه افزایش می‌یابد. بازار فارکس در میانه هفته، به ویژه صبح سه‌شنبه تا پنج‌شنبه، بیشتر فعال است. اگر به دنبال نقدینگی هستید، بیشتر معاملات خود را در وسط هفته بسته نگه دارید.
  • هر نوبت معامله یا پنجره معامله ممکن است بسیار پرمعامله‌تر از دیگر نوبت‌ها باشد، اما یکی از این نوبت‌ها به نسبت سایرین بیشتر است. نوبت‌های لندن (گاهی به عنوان نوبت‌های اروپا نیز لیست شده‌اند) به عنوان زمان‌هایی شناخته می‌شوند که معاملات به اوج خود می‌رسند، که حدود ۳۰٪ از تمام معاملات در این نوبت‌ها انجام می‌شود.
  • همچنین می‌توانید از تبدیل‌کننده منطقه زمانی بازار فارکس ما استفاده کنید که به طور خودکار نشان می‌دهد کدام نوبت معامله در زمان محلی کنونی شما باز است.

best time to trade best-time-to-trade

بدترین زمان‌های معامله فارکس

  • شنبه‌های دیر و دوشنبه‌های زود: بین آخر هفته (شنبه‌ها) تا اوایل هفته‌ی جدید (دوشنبه‌ها) یکی از بدترین زمان‌ها برای معامله فارکس است. همه چیز در این زمان کند است. در بسیاری از حالات، این بازه‌ی زمانی به عنوان یک دوره ارزیابی می‌شناخته می‌شود و بسیاری از سرمایه‌گذاران از انجام معاملات خود در این زمان خودداری می‌کنند و بهتر است از پیش‌روی آنها دوری کنید.
  • تعطیلات ملی: بهتر است از این زمان آزاد برای شرکت در بازار فارکس استفاده نکنید. بانک‌ها یکی از بزرگترین مؤثرها در بازار فارکس هستند، بنابراین تعطیلی آنها در تعطیلات ملی تأثیر زیادی بر بازار دارد. هنگامی که بانک‌ها بسته‌اند و عملکرد ندارند، تعداد معاملات فارکس کاهش می‌یابد که می‌تواند به بازار ثابت یا رفتار نامنظم قیمتی منجر شود. بهتر است در روزهای تعطیل به طور کلی از معامله فارکس خود دوری کنید.
  • در زمان انتشار اخبار مهم: گزارش‌های مالی، اطلاعات اقتصادی و به‌روزرسانی‌های سیاسی بازار فارکس را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در حالی که شاید کششی به تمایل برای معامله در زمان انتشار خبرهای مهم باشد، بهتر است از این کار خودداری کنید مگر اینکه به خوبی درک کنید چگونه با اخبار معامله کنید.
  • به‌روزرسانی‌ها، اطلاعات و گزارش‌ها می‌توانند تأثیر غیرقابل پیش‌بینی‌ای بر بازار فارکس داشته باشند، به ویژه هنگامی که اخبار به طور ناگهانی رخ می‌دهد. اینگونه تغییرات می‌توانند تاثیری بر بازار ایجاد کنند که بسیار سخت و یا حتی ناممکن بشود آنها را پیش‌بینی کرد.

بسیاری از معامله‌گران تازه‌کار فارکس بلافاصله پس از ورود، به معامله می‌پردازند. آن‌ها معمولا به تقویم‌های اقتصادی مختلف توجه می‌کنند و با هر انتشار داده، شروع به معامله می‌کنند. آن‌ها بازار تبادل ارز 24 ساعته و 5 روز مناسب هفته را به عنوان راهی مناسب برای معامله در تمام طول روز می‌بینند. این راهبرد نه تنها می‌تواند سریعاً اعتبار معامله‌گری آنها را از بین ببرد، بلکه حتی ممکن است معامله‌گر سرخورده و تسلیم شود. برخلاف وال‌استریت که در ساعات کاری معمولی فعالیت دارد، بازار فارکس در ساعات کاری معمولی چهار منطقه مختلف جهان و مناطق زمانی مربوطه آن‌ها فعالیت می‌کند، به این معنی که معامله تمام روز و شب ادامه دارد. پس چه راه جایگزینی برای بیدار ماندن در تمام شب وجود دارد؟ اگر معامله‌گران بتوانند درکی از ساعات بازار کسب کنند و اهداف مناسبی را تعیین کنند، احتمال رسیدن به سود در یک برنامه کاری قابل اجرا برایشان بیشتر خواهد بود.

قوانین عمومی برای زمان‌بندی معاملات وجود دارد؟

نزدیک‌ترین چیز به یک قانون محکم و سریع این است که اولین ساعت و آخرین ساعت روز معاملاتی، پر ترددترین و بیشترین فرصت‌ها را ارائه می‌دهد. اما حتی در این صورت، بسیاری از معامله‌گران در ساعت‌های کمتر از این هم به سود می‌رسند.

برخی از رویدادهای مرتبط با خبرها که می‌توانند تأثیر بر بازار فارکس داشته باشند:

اگرچه هر روز ده‌ها انتشار اقتصادی در تمام مناطق زمانی اتفاق می‌افتد و همه ارزها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معامله‌گر نیازی به آگاهی از همه آن‌ها ندارد. اهمیت دادن به انتشارهای خبری بین آن‌ها که باید تماشا شوند و آن‌ها که باید نظارت شوند مهم است. به طور کلی، هرچه یک کشور رشد اقتصادی بیشتری دارد، اقتصاد به نظر سرمایه‌گذاران بین‌المللی مثبت‌تر خواهد بود. سرمایه‌ سرمایه‌گذارها به کشورهایی جاری می‌شود که دارای چشم‌اندازهای رشد خوبی باشند و در نتیجه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشند، که منجر به تقویت ارزش ارز کشور می‌شود. علاوه بر این، کشوری که نرخ بهره‌وری بالاتری از طریق اوراق خزانه‌داری دولتی‌اش داشته باشد، تمایل به جذب سرمایه‌گذاری‌ها خواهد داشت، زیرا سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال فرصت‌های بازده بالا هستند. با این حال، رشد اقتصادی پایدار و نرخ بهره‌وری با یکدیگر بیگانه هستند. best time to trade best-time-to-trade

برخی از رویدادهای خبری مهم شامل موارد زیر هستند:

  1. اطلاعات CPI (شاخص قیمت مصرف‌کننده): گزارش CPI یک میانگین وزن‌دار از کالاها و خدماتی است که مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنند، از جمله مواد غذایی، حمل و نقل، مراقبت‌های پزشکی و حتی داروها. CPI با ارزیابی تغییرات قیمت برای کالاها و خدمات، به عنوان یک معیار از تورم و نرخ تورم استفاده می‌شود.
  2. تراز تجاری: تراز تجاری یا تراز تجاری کشور یک تراز مالی است که تفاوت بین واردات و صادرات آن کشور را نشان می‌دهد. این رقم می‌تواند نشان‌دهنده قدرت اقتصادی کشور و نحوه تبادل تجاری آن با سایر کشورها باشد.
  3. نرخ بانک مرکزی: تصمیمات نرخ بهره بانک مرکزی تأثیر مستقیمی بر بازار فارکس دارد. هر تغییر در نرخ بهره می‌تواند تاثیرات گسترده‌ای بر ارزش ارزها و نرخ تبادل داشته باشد.
  4. اعلام سیاست‌های مالی و پولی: اعلام سیاست‌های مالی و پولی توسط دولت‌ها و بانک‌های مرکزی نیز می‌تواند بازار فارکس را تحت تأثیر قرار دهد. تعیین تغییرات مالی و نرخ بهره می‌تواند به بازار اطمینان بیشتری بدهد یا باعث تغییر در روند قیمت‌ها شود.
  5. مصرف مصرف‌کننده، عامل اصلی رشد اقتصادی در ایالات متحده و به صورت عمده در سراسر جهان.
  6. داده‌های GDP یا تولید ناخالص داخلی معیاری از تمام کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور است.
  7. نرخ بیکاری که نیروی کار بیکار را اندازه‌گیری می‌کند زیرا کاهش نرخ بیکاری تمایل به رشد بهتر و ارزش ارز را نشان می‌دهد و برعکس.
  8. تجارت خرده‌فروشی، که مقداری از هزینه‌های توسعه اقتصادی در ایالات متحده و به صورت عمده در سراسر جهان را راه اندازی می‌کند.

به طور کلی، اگر شما تازه‌کار هستید یا تجربه کمی در معامله فارکس دارید، بهتر است در زمان انتشار اخبار مهم و یا زمان‌های کم نقدینگی از معامله فارکس خود دوری کنید. انتشار اخبار مهم به عنوان زمان‌هایی مشخص معرفی می‌شود که می‌تواند باعث تغییرات قیمتی ناگهانی شود، که می‌تواند به تازه‌کاران ضربه زده و باعث ضرر شود. با تمرکز بر روی زمان‌هایی که در آنها حرکت قیمتی نیز نسبتاً قابل پیش‌بینی است، بهترین فرصت‌ها برای معامله را خواهید داشت. مهم است که از هم‌پوشانی بازارها استفاده کرده و اخبار انتشار یافته را در هنگام تنظیم برنامه معاملاتی در نظر داشته باشید. معامله‌گرانی که بهبود سود خود را هدف می‌گیرند، باید سعی کنند در دوره‌های نوسانی‌تر معامله کنند. این ترکیب به معامله‌گران تمام‌وقت و یا پاره‌وقت اجازه می‌دهد یک برنامه زمانی تنظیم کنند که به از دست نرفتن فرصت‌ها را وقتی که چشم‌های خود را از بازارها برداشته و یا نیاز به چند ساعت خواب دارند،اعتماد کنند. best time to trade best-time-to-trade

اهمیت تداخل در ساعات معامله‌گری فارکس

بهترین زمان برای معامله هنگام تداخل در ساعات معامله‌گری بین بازارهای باز است. تداخل‌ها بازه‌های قیمت بالاتری را نشان می‌دهند و این منجر به فرصت‌های بیشتری می‌شود. در زیر به بررسی دقیق‌تر سه تداخلی که هر روز اتفاق می‌افتد، می‌پردازیم:

  1. ایالات متحده/لندن (ساعت 8 صبح تا 12 ظهر): بزرگترین تداخل در میان بازارها در بازارهای ایالات متحده/لندن رخ می‌دهد. بیش از 70 درصد تمام معاملات وقتی که این بازارها با هم تداخل دارند انجام می‌شود زیرا دلار ایالات متحده و یورو (EUR) دو ارز از محبوب‌ترین جفت‌های ارزی برای معامله هستند. این زمان بهترین زمان برای معامله است زیرا نوسانات (یا فعالیت قیمتی) بالا است.
  2. سیدنی/توکیو (ساعت 2 صبح تا 4 صبح): این دوره زمانی بازده نقدینگی مانند تداخل ایالات متحده/لندن ندارد، اما هنوز هم فرصت‌هایی برای معامله در یک دوره زمانی با نوسانات پیپ بالا را ارائه می‌دهد. جفت ارز EUR/JPY بهترین جفت ارز برای هدف‌گذاری است زیرا این دو ارز اصلی تأثیر بسیاری را دارند.
  3. لندن/توکیو (ساعت 3 تا 4 صبح): این تداخل کمترین حجم فعالیت را از سه بازار دارد به دلیل زمان (بیشتر معامله‌گران متمرکز بر مبادله بازار‌های متمرکز ایالات متحده در این زمان نخواهند بیدار شد) و تداخل یک ساعته فرصت کمی برای مشاهده تغییرات پیپ‌های بزرگ ارائه می‌دهد.

نکات کلیدی

  • معامله‌گران اغلب مدت‌زمان مشخصی را برای وقتی‌که وارد و خارج معاملات خود می‌شوند، تعیین می‌کنند.
  • معامله‌گری روزانه، همانطور که از نامش معلوم است، کوتاه‌ترین مدت‌زمان را دارد و معاملات به ساعت‌ها، دقایق و حتی ثانیه‌ها تجزیه‌وتحلیل می‌شود. زمانی که معامله‌ای انجام می‌شود می‌تواند یک عامل مهم برای بررسی باشد.
  • اولین ساعت و آخرین ساعت یک روز معاملاتی، شلوغ‌ترین ساعت‌ها هستند که بیشترین فرصت‌ها را ارائه می‌دهند، در حالی که میانه روز به‌طور کلی آرام و پایدارترین دوره‌های بیشتر از روزهای معاملاتی هستند.
  • بعضی از معامله‌گران اعتقاد دارند که برخی از روزها به‌طور سیستماتیک بازدهی بهتری از دیگران دارند، اما به‌طور کلی، تحقیقات کمتری برای چنین اثراتی در سراسر بازار وجود دارد.
  • تمرین معامله با پول مجازی
  • به‌دست آوردن ارزش یک سرمایه‌گذاری تصویب‌نشده در اینجا و اکنون.

best time to trade best-time-to-trade

چرا بازارهای فارکس در ساعت کاری دوره‌ها باز است ولی بازارهای بورس باز نیستند؟

بازارهای فارکس به طور مجازی "24/7" باز است زیرا انواع مختلفی از تبادل ارز در سراسر جهان دقیقاً در همان جفت‌های ارزی معامله می‌شوند. بورس‌های سهام به طور کلی سهام یک کشور را لیست می‌کنند و تجارت در سهام محلی و نه دقیقاً همان سهام را که دیگر بازارهای سهام در سطح بین‌المللی باز است، تجارت می‌کنند. اگرچه در بورس‌ها به عنوان ADRها سهام خارجی نیز لیست شده‌اند، مثلاً سهام ADR ها تعطیل خواهد شد در زمانی که سهام خارجی واقعی باز هستند و برعکس.

سخن آخر

در کل، بهترین زمان برای معامله گری در فارکس بستگی به استراتژی، هدف‌های شما و شرایط بازار دارد. برای تصمیم‌گیری بهتر، ممکن است نیاز باشد تا با تجربه و آزمایش‌های مختلف به بهترین زمان‌های معامله‌گری برای خود برسید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه آکادمی تخصصی اف ایکس با ما همراه شماست تا با تحلیل بازار و اموزش فارکس بهترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. best time to trade best-time-to-trade


اشتراک گذاری:
برچسب:
avatar
مهدی خانجانی

نویسنده

آخرین مقالات

جریان نقدینگی در شاخص‌ها
جریان نقدینگی در شاخص‌ها
  • فارکس 1403/01/21
جریان نقدینگی در طلا
جریان نقدینگی در طلا
  • فارکس 1403/01/20
پرسود‌ترین تریدر آسیا
پرسود‌ترین تریدر آسیا
  • معامله گری 1403/01/19

آخرین اخبار

سیبل
ایلان ماسک حرف زد
  • فارکس 1402/04/20
داده های احتمالی اشتغال ایالات متحده برای خریداران مهم است
داده های احتمالی اشتغال ایالات متحده برای خریداران مهم است
  • فارکس 1402/04/19
پیش‌بینی قیمت طلا: XAU/USD نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود نوسان می‌کند.
پیش‌بینی قیمت طلا: XAU/USD نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود نوسان می‌کند.
  • فارکس 1402/04/19

آخرین اخبار آکادمی

موونیگ اورج چیست
ema یا موونیگ اورج چیست
  • اندیکاتور ها 1402/12/02
سشن های معاملاتی چیست
  • فارکس 1402/12/02
آموزش کامل تریدینگ ویو
آموزش کامل تریدینگ ویو
  • معامله گری 1402/12/02

آخرین تحلیل ها

نومنئخنئ
  • طلا 1402/12/15